Wetenschappelijke uitleg van God
Alles
in de (schaduw-) werkelijkheid is altijd te beschouwen als een drie-éénheid. Zo is de mens een
drie-éénheid van lichaam, geest en ziel. Het lichaam staat voor het fysieke
deel van ieder mens, en beide andere delen (geest en ziel) gaan dit fysieke
deel te boven, wat doorgaans met het Latijnse voorvoegsel ‘meta’ wordt aangegeven. Zowel de
geest als de ziel behoren dus tot wat de metafysica
wordt genoemd.
De
geschiedenisboeken vertellen ons dat de Fransman René Descartes
(1596 – 1650) de grondlegger was van de scheiding tussen lichaam (fysica) en
geest (metafysica). Deze scheiding zorgde ervoor dat er sindsdien binnen de
universiteiten uitsluitend de fysica mocht worden bestudeerd, en dat de
bestudering van de metafysica het exclusieve domein werd van de geestelijken
binnen de kerken. Deze scheiding duurt feitelijk voort tot op de dag van
vandaag.
Het
woord religie komt van het Latijnse religare, wat verbinden betekent (letterlijk betekent religare ‘geknoopt zijn’). In alle zogeheten Heilige
Geschriften uit de oudheid wordt getracht te beschrijven hoe de metafysica en
de fysica onlosmakelijk verbonden zijn. In het boek ‘Wakkere Wetenschap’ (link) wordt uitgelegd hoe materie
(fysica) in feite een knoop is in de patronen van levensenergie (metafysica).
Het
doel van Heelheidswetenschap is het opheffen van de
belemmerende scheiding tussen fysica en metafysica. Dan ontstaat (opnieuw) de
heelheid van ‘boven’ en ‘beneden’. Dat leren begrijpen vormt de kern van deze
Wetenschap van de Heelheid. In het Engels is dit Wholly Science, wat we ook kunnen aanduiden als
Holy Science.
Heilig verwijst dus gewoon naar de heelheid, en daarmee ook naar heel worden,
helend en healing. We mogen Heelheidswetenschap
dus ook Heilige Wetenschap noemen, of Wakkere Wetenschap, of Universele
Wetenschap, of Levende Wetenschap, of gewoon Wetenschap. Deze Wetenschap gaat
over fysica èn metafysica, over het normale èn het paranormale, over het natuurlijke èn het bovennatuurlijke, over astronomie èn astrologie, en over empirie èn
sensitiviteit.
Er
zijn geen beperkingen in het doorgronden van de algehele
werkelijkheid, behalve de beperkingen die we onszelf opleggen of laten
opleggen. Een wetenschap met beperkingen is geen echte wetenschap.
De
universiteiten zijn beperkt tot het empirisch verifieerbare deel van de
werkelijkheid, en vertellen ons dus hooguit het halve verhaal. Ook de kerken
vertellen ons hooguit het halve verhaal. Beide zijn in feite geloofsystemen, en
wie van dit geloof afvalt of afstapt, die wordt verketterd en verbannen. Zowel
de universiteiten als de kerken hebben ons eeuwenlang misleid. Heelheidswetenschap helpt ons om uit de spelonken van deze
misleiding te geraken, om zo het Grotere Plaatje van het Hele Verhaal te leren
begrijpen.
Spiritualiteit
neemt een centrale plaats in binnen Heelheidswetenschap,
want met de spirit
wordt de geest bedoeld, en daarmee de bovenwereld van de metafysica. Wetenschap
zonder spiritualiteit is dood en zielloos, en dat is dan ook precies wat we
zien bij alle universitaire theorieën. Omgekeerd is spiritualiteit zonder
wetenschap een sprookje, fantasie of luchtfietserij, en dat is dan ook precies
wat we zien bij alle vormen van kerkelijk geloof inclusief de New Age. En dat geldt evenzeer voor modern geloof in gechannelde berichten afkomstig uit (vermeende) andere
werkelijkheden. Geloven is voor mensen die niet de moeite willen nemen om te
trachten het zelf te onderzoeken. Blijkbaar zijn deze gelovigen te lui om het
zelf aan de weet te komen of om het zelf echt te begrijpen. Wie gelooft in God
is dus gewoon te lui om zelf na te denken. Maar wie daar niet te lui voor is,
die kan leren begrijpen wat God werkelijk is.
Wetenschap zonder spiritualiteit is dood en
zielloos.
Spiritualiteit zonder wetenschap is fantasie en
ongegrond.
De
Pateo Academia
biedt de heelheid van bezielde wetenschap waarvan gegronde spiritualiteit het
kloppende hart vormt. Dat is de essentie van Heelheidswetenschap.
Heelheidswetenschap kan heel eenvoudig uitleggen wat God is. God
verwijst namelijk naar de scheppingstraal.
Iedere schakel in deze scheppingstraal is God op het eigen niveau. Op het
niveau van de Melkweg is het centrum van dit sterrenstelsel God. De Maya’s noemen deze Goddelijke schepper Hunab K’u. Deze God kunnen we aanduiden als
onze Grootvader. De volgende schakel in deze scheppingstraal is de
dichtstbijzijnde ster genaamd Helios,
en die velen aanduiden als de zon. De zon Helios kunnen we daarom beschouwen
als de Zoon van Grootvader Hunab K’u,
oftewel: de zon Helios is de Zoon van God (de zon is
de zoon of ‘the sun is the son’
in het Engels). Daarnaast is Helios eveneens onze Vader die
in de Hemel zijt (en is Terra onze Moeder die in de
Aarde zijt). De vurige lichtuitstraling van de
zon Helios kunnen we associëren met spirit. Evenzo is
de vloeistof genaamd spiritus licht ontvlambaar. Op basis van zijn emanatie
kunnen we de zon Helios dus ook spirit (of spiritus in
het Latijn) noemen, of geest in het Nederlands. Spirit
staat voor vuur, en daarmee voor licht, en daarmee voor geest. Het zonlicht
heeft een helende functie, dus is Helios naast de Vader en de Zoon ook de
Heilige Geest. Ook de zon Helios kunnen we dus beschouwen als een drie-éénheid,
evenals al het andere in de (schaduw-) werkelijkheid.
Op
het niveau van ons zonnestelsel is de zon Helios de heerser of de Heer. Helios
is op dat niveau (van de scheppingsstraal) de Here
God. In de oudheid werd de heerser gezalfd, en was dus tevens de gezalfde. Zowel het woord Messias als
het woord Christus betekent ‘gezalfde’. Helios is dus de Messias. Helios is
Jezus Christus, de Zoon van God. En Helios is ook onze Vader die in de Hemel zijt, de Here God. Geloof je iets
anders, dan ben je een gelovige en daardoor dus nog niet helemaal wakker, want
wakkere mensen geloven niets; ze onderzoeken alles en behouden het ‘goede’.
De
zon Helios is onze PA, en onze MA is onze moederplaneet Terra. Mijn bevriende
collega Santos Bonacci (geboren in Italië en woonachtig in Australië) laat in
zijn Engelstalige videopresentatie heel mooi zien waarom de PA-tronen
afkomstig van onze PA resulteren in de MA-terie van
onze MA (in het Engels is dit PAttern en MAtter). Zijn meest recente videopresentatie bekijk je
hier: deel 1 en deel
2.
Onze
biologische vader is dus eigenlijk onze tweede PA, die we daarom papa noemen.
En hetzelfde geldt voor onze tweede MA: mama. En daar weer de biologische
ouders van worden opa en oma genoemd.
In
een eerder artikel (link) liet ik zien dat de personages in
de (verfilmde) boekenreeks over Harry Potter gebaseerd zijn op hemellichamen.
Dit geldt dus ook voor een boekencollectie waarvan er nog veel meer exemplaren
zijn verkocht: de Bijbel. Op dinsdag 13 december 2011 verschijnt de Pateo Kerst Special (link)
waarin een wetenschappelijke verklaring wordt gegeven voor onder andere de
geboorte van de Messias, de dood aan het kruis van de Messias, de
wederopstanding van de Messias na drie dagen dood te zijn geweest, en de
wedergeboorte of wederkomst van de Messias. Natuurlijk staat het iedereen vrij
om te geloven, ongeacht waarin, maar misschien is het minimaal de moeite van
het onderzoeken waard om te begrijpen wat de (weder-) geboorte en de dood van
de Messias nu werkelijk betekent vanuit het gezichtspunt van de Heilige
Wetenschap.
We
bevinden ons nu in de tijdsperiode waarin steeds meer mensen wakker worden.
Wakkere mensen laten zich niet langer misleiden door de fabeltjes van de kerken
of de universiteiten. Wakkere mensen gaan zelf op onderzoek uit, om te
ontdekken dat de waarachtige waarheid opvallend eenvoudig in elkaar blijkt te
steken. En het maakt ook niet uit of we eerst ‘boven’ onderzoeken, of juist
eerst ‘beneden’. Beiden zijn namelijk precies eender (oftewel:
overeenkomstig), zoals de allergrootste wetenschapper sinds mensenheugenis ons
al probeerde duidelijk te maken: ‘zo boven, zo beneden’. Heelheidswetenschap
kunnen we daarom ook Hermetische Wetenschap noemen.
In
het verleden heb ik me met vele onderwerpen bezig gehouden. Tegenwoordig richt
me volledig en uitsluitend op de wetenschap die de samenhang van boven en onder
toont. Wil je een week lang de diepte in met deze allesomvattende wetenschap,
neem dan in de derde week van april deel aan de Wakkere Wetenschap Week in Noordoost-Frankrijk (meer).
Beschouw
jij jezelf ook als een waarheidszoekende (heelheids-) wetenschapper en wil je
helpen om de Wakkere Wetenschap zoals op hoofdlijnen beschreven in mijn meest
recente boek verder uit te werken, aarzel dan niet om contact
op te nemen met de Pateo Academia.
Zeist,
dinsdag 29 november 2011
Johan Oldenkamp